Ola - Reisverslag uit Heredia, Costa Rica van Hilde Swaan - WaarBenJij.nu Ola - Reisverslag uit Heredia, Costa Rica van Hilde Swaan - WaarBenJij.nu

Ola

Blijf op de hoogte en volg Hilde

06 September 2014 | Costa Rica, Heredia

Buenos dias,

Na 23 uur reizen ben ik eindlijk aangekomen in Heredia. Gisteren half 8 Nederlandse tijd begon mijn grote avontuur en was het tijd om afscheid te nemen. Na veel gehuil, gewacht en controles uiteindelijk in mijn vliegtuig aan gekomen. In het vliegtuig zat er een jonge jongen naast me (hij stonk en snurkte gelukkig niet), voor me zaten een dronken dikke Amerikaan en een huilend Zwitsers meisje wat voor 3 maanden naar Mexico gaat om Spaans te leren.
Aangekomen op Atlanta airport kwamen de douane en de border security. Daarna ben ik snel opzoek gegaan naar een toilet en naar eten (de keus tussen grote vieze vette hamburgers en salade was snel gemaakt)

Om 17:50 (lokale tijd) vertrok mijn volgende vliegtuig, op naar San José. In het vliegtuig zat ik naast Xavier (Barcelona) en een meisje uit Londen. Beide in Costa Rica om dezelfde rondreis te gaan maken die ik straks ga maken en het meisje begint eerst net als ik ook met een taal cursus van vier weken. Onderweg erg veel turbulentie gehad door onweersbuien, maar de wolken waren super mooi (zie de foto’s).

Om 19.50 (lokale tijd) kwamen we in de stromende regen aan op het vliegveld van San Jose. Na de douane en controles kwamen we bij de koffers uit, ik was erg bang dat mijn koffer er niet zou zijn maar gelukkig, hij was er! Op het vliegveld stond Gunar, de taxi chauffeur op mij te wachten. Een erg aardige man die voor wat ik nu heb gehoord zeer goed engels spreekt.

In huis woon ik nu met Lidieth, haar vader en twee honden. De vader is denk ik 100, heeft geen enkele tand meer en zit de hele tijd op zijn stoel naar banasplit/funniest home video’s te kijken. Lidieth staat in de keuken of speelt Candy Crush.
Mijn kamer is ongeveer 2 bij 2, als ik in bed lig kan ik alle muren tegelijk aanraken. Ik heb in mijn kamer een bed, een spiegel, een vitrine kast en cowboy hoeden aan de muur.

Het is hier nu 9:30, het ontbijt stond om 8 uur klaar (dat schijnt hier heel laat te zijn). Vandaag en morgen heb ik vrij, dan kan ik rustig de stad verkennen. Maandag ochtend heb ik introductie dag op school en beginnen mijn lessen.


Liefs,

  • 06 September 2014 - 17:42

    Pap:

    Vroeg opstaan, dan heb je wat aan de dag ....
    Is al jaren mijn motto :P
    Benieuwd naar de verkenning van de stad!
    Kuzz, Pap

  • 06 September 2014 - 17:48

    Je Moeder:

    Ola. Goed gedaan hoor!
    fijn dat je even tot rust kunt komen na de lange reis.
    Elluk nadeel heb se foordeel. In zo'n klein hokje kan je niks kwijtraken!
    Handig!
    Fijn even van je te horen.
    en voor nu dos cervessa por favor....
    Of hoe je dat dan ook schrijft.
    Dikke kus.

  • 06 September 2014 - 17:58

    Miriam:

    Hoi Hilde. Gelukkig ben je goed aangekomen. Wens je heel veel leer-plezier toe. Ik volg/lees je berichten als je surrogaatmoeder. Zal heel veel aan je denken. Liefs miriam

  • 06 September 2014 - 18:09

    Mianso:

    Hi Hillie

    Wat leuk om je eerste avonturen te lezen!
    Klinkt super lachen je gastgezin.

    Geniet en ik wacht geduldig op je volgende update :)

    Denk aan je lieve schat, xxx

  • 06 September 2014 - 18:12

    Tan:

    Zo, de kop is er af. Je bent in Costa Rica! En nou snel genieten en leren. Na even wat rust en idd een servessa. Die heb je verdient!

    Liefs, Tan

  • 06 September 2014 - 19:47

    Helma Zuidam:

    Leuke reis, niet saai!! Fijne kamer niet groot hoef je ok weinig op te ruimen en vindt je alles ook snel terug. Ochtend stond heeft goud in de mond! Echter voor mij is dat bronze eigenlijk blik! Ik zeg maar zo wat je 's morgens mist haal je toch gewoon ' s'avonds weer in!
    Vandaag in kopspijkers gehoord over een nieuw boekje met 17e eeuwse vieze liedjes , ik ga op zoek. Fijn dat je veilig bent aangekomen en veel
    Succes en plezier met alles.
    Liefs Helma .

  • 06 September 2014 - 21:39

    Bianca:

    Ola,
    Wat schrijf je leuk! En een mooie foto's!
    Heel veel plezier de komende tijd!

  • 06 September 2014 - 22:30

    Inge England-Kamper:

    Hi lieve Hilde! Fijn om te lezen dat de reis vlekkeloos is verlopen! Heel veel plezier met t verkennen van de stad. Have fun!!!!

  • 07 September 2014 - 11:12

    Marcel De Ruiter:

    veel plezier daar, zag alleen 1 foutje bij de foto`s je schrijft " mijn kamer" maar dat moet natuurlijk zijn "mijn kast"

  • 07 September 2014 - 11:59

    Han En Sil:

    Lieve Hilde,
    Wat een spannende reis he. Fijn te horen dat alles goed gaat. Heel veel plezier in de komende tijd en....succes met je spaanse les.

  • 07 September 2014 - 11:59

    Han En Sil:

    Lieve Hilde,
    Wat een spannende reis he. Fijn te horen dat alles goed gaat. Heel veel plezier in de komende tijd en....succes met je spaanse les.

  • 07 September 2014 - 20:30

    Emmy:

    Heey lieve Hil!!! Had je graag zelf nog veel succes en plezier gewenst!! Ik blijf je verslagen lezen!! Ben heel erg benieuwd, en ook stiekem ergens wel jaloers! Hahahah:)
    Ik wens je heel veel succes en plezier!!
    Hele dikke kus! XxxxX Emmy

  • 08 September 2014 - 14:22

    Claudia:

    Hele fijne tijd gewenst en heel veel succes met de spaanse les.
    Leuk om je reis verhalen te lezen!!
    Geniet er van.

    groetjes Claudia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hilde

Actief sinds 04 Aug. 2014
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 10217

Voorgaande reizen:

05 September 2014 - 17 November 2014

Costa Rica en Jamaica

Landen bezocht: